samedi 24 octobre 2009

Lectures de Greg-Forgotten God: Reversing Our Tragic Neglect of the Holy Spirit



Auteur : Francis Chan
Nombres de pages : 208 pages
Publisher: David C. Cook; New edition (September 1, 2009)
Language: English
ISBN-10: 1434767957

Product Description
A follow up to the profound message of Crazy Love, Pastor Francis Chan offers a compelling invitation to understand, embrace, and follow the Holy Spirit's direction in our lives. In the name of the Father, the Son, and ... the Holy Spirit. We pray in the name of all three, but how often do we live with an awareness of only the first two? As Jesus ascended into heaven, He promised to send the Holy Spirit--the Helper--so that we could be true and living witnesses for Christ. Unfortunately, today's church has admired the gift but neglected to open it. Breakthrough author Francis Chan rips away paper and bows to get at the true source of the church's power--the Holy Spirit. Chan contends that we've ignored the Spirit for far too long, and we are reaping the disastrous results. Thorough scriptural support and compelling narrative form Chan's invitation to stop and remember the One we've forgotten, the Spirit of the living God.

Mon avis :
J’avoue que je m’attendais à un livre beaucoup plus dynamite ! Pourtant ce n’est pas les phrases « choc » qui manquent, le problème est que je croyais y trouver un livre recette sur le Saint-Esprit (honte à moi). Mais ce n’est pas le cas. L’auteur brosse un constat triste et accablant de la majorité des églises aujourd’hui qui vivent sans aucune préoccupation primordiale du rôle du Saint-Esprit dans la vie de l’église et des individus. Je ne peux malheureusement qu’être d’accord avec son constat.
J’ai apprécié les petits témoignages à la fin de chaque chapitres. (sur Joni Eareckson Tada ou Francis Schaeffer, entre autres).
A travers ce livre l’auteur cherche à nous donner envie de mieux connaître la 3ème personne de la Trinité et il veut surtout qu’on n’ait pas peur de le connaître et de le laisser diriger notre vie. Il y a 2 passages du livre que je trouve maladroitement formuler ou en désaccord avec l’auteur. Mais en dehors de ces 2 petits points c’est un livre que je recommanderai à lire à tous ceux qui comprennent l’anglais ☺
« There is much more to God and following in the Way of Jesus than getting a bunch of talented people together to hold a church service.» AMEN !

Pasteur Greg

Aucun commentaire: